منابع پیشنهادی برای مطالعه حیطه «کارآفرینی در بستر دانشگاههای هزاره سوم »
الف: کتابهای اولویتدار که مطالعه آنها به داوطلبان جداً توصیه میشود.
1. مدیریت. جیمزآرتورفینچ استونر، ادوارد فریمن، دانیل گیلبرت، سید محمد اعرابی (مترجم) علی پارساییان (مترجم). جلد اول و دوم. دفتر پژوهشهای فرهنگی
2. 10 مقالهای که از هاروارد باید بخوانید؛ نوآوری. حمیده عطافر(مترجم). انتشارات آموخته
3. راهاندازی کسب و کار: فرمول سری میلیونر اینترنتی برای فروش آنلاین کسب و کار. جف واکر، مژده میرنظامی (مترجم). انتشارات آدینه
4. راهاندازی کسب و کار؛ 24 گام برای موفقیت کسب و کارهای نوپا. بیل اولت. سعید روشنی (مترجم)، نفیسه رضایی نیک (مترجم). انتشارات آریانا قلم
5. مدل کسب و کار شما. تیم کلارک، الکساندر استروالدر، ایو پیگنیور. حسام الدین ساروقی (مترجم)، فیروزه کرمانشاه (مترجم)، مینا نجفیان (مترجم). انتشارات آریانا قلم
6. راهنمای تهیه طرح و کسب و کار. مسعود شفیعی (مترجم). موسسه فرهنگی رسا
ب: منابع بیشتر
- دانشگاه نسل سوم و دانشگاه کارآفرین. ایرج نبی پور (گردآورنده). دانشگاه علوم پزشکی بوشهر (فایل قابل دریافت)
- حرکتی به سوی دانشگاههای نسل سوم. جی جی ویسما. گروه مترجمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان و دانشگاه علوم پزشکی فسا
- خلاقیت و نوآوری، دو بال پرواز ما. ناصر بیک زاده مرزبانی. انتشارات بازاریابی
- استارت آپ در هفت روز. دن نوریس، محسن ذکایی آشتیانی (مترجم). انتشارات آدینه
- ذهن کارآفرینان. کوین جانسون. الهام کیان مهر (مترجم)، هاجر معیری فرد(مترجم). انتشارات بازاریابی
- اصول کارافرینی. کن بلانچارد، دن هوتسن، اتان ویلیس. مهدی ایران نژاد پاریزی (مترجم)، سرور جودکی (مترجم). نشر مدیران
- استراتژیهای کسب و کار در بازارهای نوظهور؛ راهنمای برنامهریزی و اجرا. تارن کانا، کریشنا پاپلو، ریچارد بولاک. حامد محبی (مترجم)، بنفشه عطرسایی(مترجم). انتشارات آریانا قلم
- نوآوری. اسکات دی. آنتونی. مریم مقدسی(مترجم). انتشارات صبح صادق
- تفکر طراحی در کسب و کار. جین لیدکا، تیم اگیلوی. مرتضی خضری پور (مترجم). انتشارات آریانا قلم
- فرصتها و ایدههای کارآفرینی؛ ویرایش دوم. دکتر جهانگیر یدالهی فارسی. انتشارات جهاد دانشگاهی
- مجموعه قوانین مرتبط با تولید دانش بنیاد. قابل دسترسی در پایگاه اینترنتی http://daneshbonyan.isti.ir
ج: یادآوری: منابع اعلام شده صرفاً پیشنهادی است. داوطبان میتوانند از هر منبع دیگری که مرتبط با موضوعات مدیریت، نوآوری و کارآفرینی است استفاده کنند.