موضوع حيطه استدلال باليني هشتمين المپياد علمي: حیطههای ماژور( اطفال، جراحی، داخلی و زنان)
در بخش جنبی که امسال برای اولین بار برگزار میشود از هر دانشگاه یک تیم پنج نفره که یک تا سه نفر از آنها میتوانند با اعضای تیم بخش اصلی مشابه باشند جهت طراحی یک روش آموزش استدلال بالینی به دانشجویان علوم پزشکی با هم رقابت میکنند. جهت آمادهسازی اعضای تیم دو کارگاه برگزار میشود که اولین کارگاه در تاریخ 20 اسفند 1394 است، لذا لازم است دانشگاهها تا 5 اسفند 1394 اعضای تیم خود در این بخش را به وزارتخانه اعلام نمایند. در این کارگاه نظریههای استدلال بالینی و روشهای آموزش آن معرفی شده و از فراگیران خواسته میشود تا بر اساس نظریههای ارائه شده روش آموزشی خود را طراحی و آن را درقالب فیلم کوتاه یا نرمافزار تا تیرماه در سایت بارگذاری نمایند. جزئیات بیشتر در زمان برگزاری کارگاه ارائه خواهد شد.
تبصره: 1 یا 2 نفر از اعضای تیم میتواند از دانشجویان هر مقطع و هر رشته باشند.
منبع بخش جانبی:
Kassirer, J. P; Womg, J. B; & Kopelman, R. J. (2010). Learning Clinical Reasoning, Philadelphia: Lippincot Williams & Wilkins, pp 3-55.
منجمی، علیرضا. (1389). استدلال بالینی: مفاهیم، ارزیابی و ارزیابی، معاونت آموزشی وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، صص 1-59.
منبع خبری: http://medolympiad.behdasht.gov.ir